Miss Laura

Menu

Harper's Bazaar w okładkach

Dzień dobry 🙂 Mówiłam na insta, że będzie post o historii mody w okładkach, którą wydał HB 🙂 To wydanie kolekcjonerskie naprawdę zasługuje na uwagę, dlatego postanowiłam pokazać wam co przykładowo można znaleźć w środku. Harper’s Bazaar ma aż 150-letnią historię! Zaczęła się ona w 1867r. no i sami zobaczycie zaraz to co pokażę. Skupiam się i przedstawiam okres od założenia magazynu do lat 70 – tych, ponieważ te dekady uważam za najfajniejsze. Do dzieła! No i miłego dnia!



W 1903r. Paul Poiret poddał myśl kobietom żeby nosiły stroje inspirowane modą antycznej Grecji.



Erte, George Barbier, Etienne Drian, Leon Bakst – to znane nazwiska z drugiej i trzeciej dekady ubiegłego stulecia, które nadawały epoce wysmakowany ton. Przez wyrafinowane projekty i delikatnie kreślone sylwetki do magazynów bardzo długo nie mogłą przebić się fotografia.



Na półwiecze Harper’s Bazaar umieszcza na swojej okładce matkę(ubraną w krynolinę), która czyta razem z córką.





W latach 20. moda i sztuka nierozerwalnie się łączyły i związek między nimi był silny. Pojawił się futuryzm, surrealizm i artdeco.



Erte i inni projektanci byli zafascynowani Orientem, na przykład japońskimi motywami.



Lata 20. to na na okładkach wyrafinowanie, piękno i dowcip. Na przykład, na ilustracji z lipca 1924r. ozdoba na kapeluszu działa jak przynęta na ryby.



W latach 30. na łamach Harper’s Bazaar były coraz śmielsze eksperymenty. Brodovitch zaczął współpracować z wielkim rewolucjonistą w dziedzinie fotografii, surrealistą Manem Rayem. To właśnie on jest autorem okładki ze stycznia 1937r.





W sierpniu 1940r. Herbert Bayer zrobił na okładkę fotomontaż, który wyglądał jak prawzór pop-artu. Bayer był uczniem Wassily’ego Kandinsky’ego i Paula Klee, i jednym z najwybitniejszych architektów niemieckiego Bauhausu.



Jean Cocteau, to surrealista który wywarł olbrzymi wpływ na świat mody. W 1946r. zainspirował Elsę Schiaparelli i w listopadowym Harper’s Bazaar umieścił na okładce zabawną i zaskakującą wizję. Zobaczycie u góry, po lewej stronie.





W 1958r. w Harper’s Bazaar zaczął pracować Henry Wolf (dyrektor artystyczny męskiego magazynu Esquire). Jego projekty były konceptualne i dowcipne.



We wrześniu 1959r. Henry Wolf i Richard Avedon zrobili rewolucyjna okładkę, która przedstawiała tekstową kompozycję w stylu afisza do filmu z udziałem Audrey Hepburn i jej męża Mela Ferrera. Reżyserem ‚miłosnej farsy’ był Avedon.



Za kulisami sesji Richarda Avedona aktorka Sophia Loren przygotowuje się do zdjęcia, a młodziutki Halston wkłada jej kapelusz na głowę swojego projektu.



Po lewej stronie Steve McQueen (najbardziej kasowy aktor Hollywood) Okładka Richarda Avedona z Lutego 1965r.



lub

2 komentarze

Maciek
19 Lipiec, 2017
23:29:06
To będzie parapetówa!
Miss Laura
20 Lipiec, 2017
06:36:48
no pewnie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *